niedziela, 18 listopada 2012

L-karnityna - na odchudzanie czy to działa?

Skuszona reklamą na siłowni postanowiłam wypróbować to cudo już kilka lat temu. trudno się wypowiedzieć, czy to efekt placebo ale zauważyłam trochę więcej powera po L-karnitynie niż zawsze, może trochę  podobnie jak po kofeinie albo innym dopalaczu.

Używałam różnych firm: Fitnesshotline, Olimp pod postacią napojów lub w koktajlach. Chyba najlepiej smakował mi napój z L-L-karnityną o smaku limonki. 
 

       
Przeszukałam internet, czyli portale z opiniami (opineo) i fora i nie mogę powiedzieć, że produkt ma jednoznaczne rewelacyjne opinie. Trzeba też pamiętać, że sporo jest tzw. ukrytych klientów, którzy piszą opinię.
Znalazłam informację, że trzeba uważać z l-karnityną jeżeli się ma problemy z tarczyca, więc wydaje mi się że produkt nie został do końca zbadany.

Oprócz tego znalazłam takie informacje: badania nad L-karnityną wykazały, że owszem dotlenia, ale czy warto?

Wklejam link do badań (Effects of oral L-carnitine supplementation on in vivo long-chain fatty acid oxidation in healthy adults.)

Myślę, że może wspomagać osoby ćwiczące na siłowni i w zamkniętych pomieszczeniach, gdzie trzeba dodatkowego dotlenienia.   Osoby, które głównie ćwiczą na świeżym powietrzu nie potrzebują dodatkowego dotlenienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia