piątek, 12 października 2012

Ciastka owsiane z dodatkami rodzynek, lnu, miodu, orzechów, siemienia lnianego i żurawiny

Jak mam trochę czasu to robimy wspólnie z dzieckiem : ciasteczka owsiane.
Muszę przyznać, że mój syn je lubi, najchętniej je te które sam zrobił. 

Mój autorski przepis to : 

Składniki: 
mąka razowa ok szklanki 
mąka pszenna ok szklanki 
cukier trzcinowy/miód - około 4 łyżki
płatki owsiane - ile się nasypie :) 
masło 1/3 kostki 
2 jajka 
dodatki: len, żurawina, rodzynki, orzechy 

Te ciastka zawsze wychodzą, proporcje można zmieniać. 
Dodawać inne składniki: len, quinoa, inne płatki, kosos, otręby itp

Wszystko wymieszać łapkami i uformować placuszki. Piec około 25 minut w 180 stopni. Wyglądają po upieczeniu tak: 


A czasem wyglądają tak:





Smacznego!


sobota, 6 października 2012

Syrop glukozowo - fruktozowy a gromadzenie się tłuszczu na biodrach

Zainspirowałam się dziś artykułem Pani Beaty Pawlikowskiej w miesięczniku Claudia, która napisała o szkodliwości syropu glukozowo - fruktozowego. Szczerze powiedziawszy nie sądziłam, że to takie świństwo. Sama nazwa miała dla mnie pozytywne skojarzenia czyli glukoza i fruktoza. Niestety bardzo się myliłam.

Syrop ten dodawany jest do jogurtów, napojów, słodyczy jako słodzik i występuje obok cukru. Powoduje on zwiększenie masy ciała, a jak to robi? Fruktoza powoduje przestawienie się całego metabolizmu, tak że organizm przetwarza jedzenie na tłuszcz. Jest to szczególnie niebezpieczne wokół narządów wewnętrznych, co dotyka także szczupłe osoby.

Jak go unikać? Po pierwsze czytajmy etykiety! 

 Jeżeli już lubimy nabiał (niestety mocno przetworzony produkt w dzisiejszych czasach, to dosładzajmy go suszonymi owocami, albo rodzynkami.
Najbardziej uważajmy na słodzone napoje, radzę w ogóle z nich zrezygnować.

Napoje mają to do siebie, że szybko je pijemy i czasem w ciągu minuty chłoniemy mega ilość kalorii.

 Nie dajmy się oszukać napojom w stylu Coca cola Zero i Light, bo one mają inna trucizne ale o tym w następnym poście.
Co ja robię mojemu dziecku do picia: - herbatka owocu z hibiskusa, dzika róża, lipa, - herbatki ziołowe - soki 1 dniowe z marchwi - woda źródlana - kakao (czasami), słodzone miodem A Wy?

wtorek, 2 października 2012

Suche oko , łzawienie i spinanie się oka

Pewnie tak samo jak Wy siedzę przy komputerze kilka godzin dziennie, w pracy 8 godzin i później w domu 2 h. Przez kilka lat zmagałam się z łzawieniem oczu. Objawiało się to tak, że oko mi się spinało i zaczynało łzawić. Często dokuczało mi suche oko i przekrwione białka.

Czasem budziłam się rano z przekrwionymi oczami. Wypróbowałam wszystkie możliwe krople do oczy, sztuczne łzy itp., a także homeopatyczne krople. Najgorsze co może być do te żele do oczu, które niby mają poprawiać nawilżenie a zaraz po aplikacji nic nie widzisz, a później jest tak samo bo żel się szybko wypłukuje z oka.

Poprawę zauważyłam dopiero po włączeniu do diety tłuszczów Omega 3 i ogólnie zdrowych tłuszczy. Zauważyłam też, że wymuszanie mrugania pomaga, po prostu przypominam sobie o mruganiu i to daje poprawę.



Bardzo lubię także żele chłodzące pod oczy, przynoszą mi natychmiastową ulgę. Mam je w pracy i smaruję kiedy czuję potrzebę. W domu jak mam chwilę relaksu, a są to nieliczne chwile, kładę się z herbatkami z szałwi albo świetlika, albo z zimnym okładem.


Testowałam także używanie tuszu do rzęs, maskary a nie używanie i nie miało to wpływu na moje oczy. Zarówno po jak i bez oczy po siedzeniu około 8-10 godzin przed komputerem reagują tak samo- wysuszeniem. Poprawę odczułam głównie po zmianie diety i rezygnacji ze złych tłuszczy (trans) a włączeniu do diety dobrych tłuszczy.

 A Jakie wy macie sposoby na zmęczone oczy?