wtorek, 2 października 2012

Suche oko , łzawienie i spinanie się oka

Pewnie tak samo jak Wy siedzę przy komputerze kilka godzin dziennie, w pracy 8 godzin i później w domu 2 h. Przez kilka lat zmagałam się z łzawieniem oczu. Objawiało się to tak, że oko mi się spinało i zaczynało łzawić. Często dokuczało mi suche oko i przekrwione białka.

Czasem budziłam się rano z przekrwionymi oczami. Wypróbowałam wszystkie możliwe krople do oczy, sztuczne łzy itp., a także homeopatyczne krople. Najgorsze co może być do te żele do oczu, które niby mają poprawiać nawilżenie a zaraz po aplikacji nic nie widzisz, a później jest tak samo bo żel się szybko wypłukuje z oka.

Poprawę zauważyłam dopiero po włączeniu do diety tłuszczów Omega 3 i ogólnie zdrowych tłuszczy. Zauważyłam też, że wymuszanie mrugania pomaga, po prostu przypominam sobie o mruganiu i to daje poprawę.



Bardzo lubię także żele chłodzące pod oczy, przynoszą mi natychmiastową ulgę. Mam je w pracy i smaruję kiedy czuję potrzebę. W domu jak mam chwilę relaksu, a są to nieliczne chwile, kładę się z herbatkami z szałwi albo świetlika, albo z zimnym okładem.


Testowałam także używanie tuszu do rzęs, maskary a nie używanie i nie miało to wpływu na moje oczy. Zarówno po jak i bez oczy po siedzeniu około 8-10 godzin przed komputerem reagują tak samo- wysuszeniem. Poprawę odczułam głównie po zmianie diety i rezygnacji ze złych tłuszczy (trans) a włączeniu do diety dobrych tłuszczy.

 A Jakie wy macie sposoby na zmęczone oczy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia