niedziela, 5 października 2014

Szczotkowanie ciała to najtańszy sposób na celulit jaki znam

O co chodzi w  kosmetykach na cellulit - o pobudzenie mikrokrążenia.

W dobie oszczędzania możemy nie wydawać na kosmetyki które pobudzą nam krążenie tylko się masować. Owszem nie zapewni to gładszej skóry jak po kremach ale spowoduje, że skóra się ożywi.

Postanowiłam zacząć znów regularnie szczotkować ciało, bo to najlepszy ale także najtańszy sposób na cellulit jaki znam. Szczotkowanie jest znane od setek lat jako sposób pobudzenia krążenia oraz sposób pozbycia się toksyn.
Ja sama mam wrażenie, że po szczotkowaniu skóra jest ożywiona, pobudzona i bardziej napięta.
Przestałam wydawać pieniądze na peelingi, podsumujmy: kupowałam 2 peelingi na miesiąc - te tańsze kosztują około 10zł, a te droższe 15-30 zł
W każdym razie rocznie wychodzi około 400zł to jakaś oszczędność!
szczotkowanie ciała

Najlepsze efekty uzyskałam szczotkując - rękawiczką i szczotką. Myjki są delikatne i nie ma tego efektu zaróżowienia. Mówiąc o szczotkowaniu ciała mam na myśli regularne szczotkowanie 2-3 razy w tygodniu. Z tym nie należy przesadzać, bo możemy przesuszyć sobie skórę poprzez jej nadmierne złuszczanie.
Wdrażam minimalizm kosmetyczny eliminuję niepotrzebne wydatki przy jednoczesnym sprawdzeniu co naprawdę działa na skórę a co próbują nam wmówić producenci kosmetyków.
W poszukiwaniach i analizie kieruję się książką kosmetologa:

Wracając do szczotkowania ciała, ostatnio wypróbowałam ten masaż po wklepaniu balsamu i mam wrażenie, że takim sposobem kosmetyk działa intensywniej.Oprócz tego wyszczotkowałam sobie nogę na której mam siniaki a później nałożyłam krem na siniaki i miałam wrażenie, że szybciej niż zawsze zeszły (mam tendencję do sinikaków).
Szczotkowanie jest niezbędne jeżeli chcemy później nałożyć balsam samoopalający, bo ścieramy stary zrogowaciały naskórek i wyrównujemy go.

2 komentarze:

  1. too prawda i bardzo skuteczny sposób:) i zaoszczedza duużo czasu:)) obserwuje:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, szczotka działa jak peeling mechaniczny. Po takim szczotkowaniu można nałożyć lepszy krem z kofeina, kwasami lub składnikami pobudzającym i krążenie, można tez naturalne typu imbir i kawa.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia