środa, 20 września 2017

Brak snu wpływa na odchudzanie, poziom cukru, nastrój, skórę, wzrok, koncentrację

Niestety sprawdziłam na sobie jak działa brak snu. Brak snu to istna tortura, wpływa dosłownie na wszystko od poziomu agresji, odchudzania, przyswajania składników odżywczych, apetyt, nastrój, ciśnienie, poziom cukru i ogólnie zdrowie.


Sen jest na samej górze moich potrzeb, ważniejszy niż jedzenie nawet , nie umiem tego dosadniej opisać jak bardzo jest ważny. Nie potrafię funkcjonować jak śpię poniżej 5-6 godzin. Jestem rozdrażniona, zmęczona. Uczucie niewyspania często nazywam "jakby mnie ktoś walnął młotkiem w głowę". To taki stan przyćmienia, otępienia, braku koncentracji.

Co zatem jeżeli chcesz schudnąć a nie śpisz?
Moim zdaniem trzeba poczekać na lepszy czas np. jak dziecko nieco wyrośnie z nocnych pobudek, np. do jednej pobudki w nocy. Sama próbowałam się odchudzić przy 5 pobudkach w nocy, czuwaniu, karmieniu piersią - jest to dodatkowe obciążenie dla organizmu. Nie dość że walczy z brakiem snu, regeneracji to jeszcze z odchudzaniem.
Do tego dochodzi wysoki poziom cukru spowodowany stresem, który towarzyszy braku snu. Sprawdziłam to na sobie mierząc poziom glukozy na czczo każdego ranka. Po kilku miesiącach bezsenności poziom cukru wzrósł  mi do około 105 na czczo, gdy zwykle miałam około 90. Niestety w takich warunkach odchudzanie skazane jest na niepowodzenie.
Ze zmianami trzeba poczekać aż się wszystko unormuje. W przypadku małych dzieci może to potrwać nawet do 2-3 roku życia. Miejmy nadzieję, że jednak wcześniej....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia